A 360° Customer View with the new version of GeoMatching by VALUE LAB. The first stage of Big Data Analytics

VALUE LAB has just released the new version of “International GeoMatching Z.E.U.S.”, which perfectly fits the idea of building a Unique Customer View representing the essential enabler for Big Data, CRM and Omni-channel Customer Experience projects

In a marketplace in which the holistic view of the customer is taking hold, it becomes crucial to be able to manage customer databases and addresses univocally through Data Quality tools, thereby shaping the so-called Unique Customer View.

VALUE LAB has therefore released the new version of “International GeoMatching Z.E.U.S.” that can count on a significant installed base, a deep knowledge of detection algorithms, data quality tools, the historical depth and continuous updating of validation databases. “GeoMatching by VALUE LAB” interfaces with all pre-existing technology solutions in a Web Services modality.

The solution” says Giacomo Lorusso, Managing Director & Head of Innovation at VALUE LAB "allows to normalise both national and international addresses, as well as customer databases. It also makes possible to find and correct mistakes in names, surnames and addresses and create and deduplicate unique customer IDs, thereby ensuring that no redundant data exists in the system and optimising the processes. The cleansing tool extracts the necessary customer data from the source systems with connectors, normalizes postal data, enriches existing records with additional information, checks emails and phone numbers and identifies duplicates with their complex consolidation. Furthermore, the International GeoMatching Z.E.U.S. solution assigns X,Y coordinates and enriches personal data with socio-demographic segmentation, mapping and displaying every piece of customer data on maps through the integration with GIS software

As business success is closely tied to efficient customer master data management, International GeoMatching Z.E.U.S. solution represents the best solution for consolidating customer master data originated from the widest range of heterogeneous data sources.

 Based on our clients’ suggestions” says Giacomo Lorusso, “we aimed at making integrations with our customers’ existing systems much easier, improving release and security speed, and enabling the possibility to use the platform in Software As A Service mode”.


In un mercato che evolve verso la visione olistica del cliente, diventa fondamentale poter gestire in modo univoco anagrafiche e indirizzi attraverso tool di Data Quality , ricostruendo la cosiddetta Unique Customer View.

Per questo, VALUE LAB ha rilasciato la nuova versione della soluzione International GeoMatching Z.E.U.S., forte di una rilevante base installata, della profonda conoscenza degli algoritmi di riconoscimento e data quality e della profondità storica e del continuo aggiornamento delle banche dati di validazione. La soluzione si interfaccia in modalità Web Services con tutte le principali soluzioni tecnologiche eventualmente già presenti in azienda.

La soluzione ” afferma Giacomo Lorusso – Managing Director & Head of Innovation di VALUE LAB – “permette di normalizzare indirizzi nazionali e internazionali, nonché le anagrafiche di persone fisiche e giuridiche. Consente anche di individuare e correggere le inesattezze relative a nomi, cognomi e indirizzi, creare e deduplicare un ID cliente univoco assicurando l’eliminazione di dati ridondanti e ottimizzando i processi. Lo strumento di pulizia estrae i dati necessari del cliente dai sistemi di origine con connettori, purifica i dati postali, effettua il check di email e numeri telefonici arricchendo i record esistenti con informazioni aggiuntive e identifica i duplicati cancellandoli. Inoltre, la soluzione GeoMatching georefrenzia, geocodifica e arricchisce le anagrafiche con la segmentazione socio-demografica POLIS, mappando e visualizzando ogni pezzo di dato del cliente sulle mappe mediante l'integrazione del software GIS ".

Il successo di un’attività di business è strettamente connessa alla gestione efficace dei dati, per questo International GeoMatching Z.E.U.S. rappresenta la migliore soluzione per il consolidamento delle informazioni personali dei clienti provenienti dalle più ampie ed eterogenee fonti dati.

Seguendo le indicazioni dei clienti”, afferma Giacomo Lorusso, “abbiamo puntato su semplicità di integrazione con i sistemi già presenti in azienda, velocità di rilascio e security, ma anche sulla possibilità di usufruire della piattaforma in modalità Software As A Service”.


Per approfondire scarica la brochure

torna su