A 360° Costumer View with the new version of GeoMatching by VALUE LAB

VALUE LAB has just released the new version of “GeoMatching by VALUE LAB”, which perfectly fits the idea of building a Unique Customer View representing the essential foundation of Geomarketing, CRM and Omni-channel Customer Experience projects.

In a marketplace in which the holistic vision of the customer is taking hold, it becomes crucial to be able to manage customer databases and addresses univocally through Data Quality tools, thereby shaping the so-called Unique Customer View.

VALUE LAB has therefore released the new version of “GeoMatching by VALUE LAB” that can count on a significant installed base, a deep knowledge of detection algorithms and data quality tools and the historical depth and continuous updating of validation databases. “GeoMatching by VALUE LAB” interfaces with all pre-existing technology solutions in a Web Services modality.

“The solution” says Stefano Brigaglia, Geosolution Manager at VALUE LAB “enables to normalise both national and international addresses, as well as customer databases. It also makes it possible to find mistakes in databases, create and deduplicate unique customer IDs, georeference, geocode, enrich with the POLIS socio-demographic segmentation, map and display every piece of customer data on maps by means of  integration with the GIS software”. “By following clients’ recommendations” says Corrado Anghinoni, CIO at VALUE LAB, “we aimed for ease of integration into the company’s existing systems, release and security speed, as well as for the possibility to use the platform in As A Service mode”.


In un mercato che evolve verso la visione olistica del cliente, diventa fondamentale poter gestire in modo univoco anagrafiche e indirizzi attraverso tool di Data Quality , ricostruendo la cosiddetta Unique Customer View.

Per questo, VALUE LAB ha rilasciato la nuova versione della soluzione GeoMatching, forte di una rilevante base installata, della profonda conoscenza degli algoritmi di riconoscimento e data quality e della profondità storica e del continuo aggiornamento delle banche dati di validazione. La soluzione si interfaccia in modalità Web Services a tutte le principali soluzioni tecnologiche eventualmente già presenti in azienda.

“La soluzione”, afferma Stefano Brigaglia – Geosolution Manager di VALUE LAB – “permette di normalizzare indirizzi nazionali e internazionali, nonché le anagrafiche di persone fisiche e giuridiche. Consente anche di individuare le inesattezze delle anagrafiche, deduplicare e creare un ID cliente univoco, capificare, georeferenziare, geocodificare, arricchire con la segmentazione sociodemografica POLIS, posizionare su mappa e visualizzare ogni dato anagrafico su cartografia attraverso l’integrazione con software GIS”.

“Seguendo le indicazioni dei clienti”, afferma Corrado Anghinoni, CIO di VALUE LAB, “abbiamo puntato su semplicità di integrazione con i sistemi già presenti in azienda, velocità di rilascio e security, ma anche sulla possibilità di usufruire della piattaforma in modalità As A Service”.

 

Per maggiori informazioni:

Scheda Prodotto GeoMatching sul sito VALUE LAB
Materiale illustrativo GeoMatching

Andrea Galbiati
Marketing & Communication
andrea.galbiati@valuelab.it

Materiale illustrativo GeoMatching
download pdf, 633 Kb
torna su